כסאות ארגונומיים

זוהי עובדה – אחוז עצום מאוכלוסיית העולם מבלה את מרבית היום בישיבה. רופאים ממליצים לכל מי שעובד בישיבה, לקום לפחות למספר דקות בכל שעה. אבל ביתר הזמן, כאשר הגוף רוכן מעל שולחן או ליד מחשב, עדיף למען הבריאות להשתמש בכיסאות הנכונים. לא נמליץ כאן על מותג כזה או אחר, אלא נמליץ על השימוש בזן של כיסאות, שנקרא כסאות ארגונומיים. למה זה כל כך מומלץ? מוזמנים לקרוא את הדברים הבאים. 

למה כל כך חשוב לבחור כסאות ארגונומיים 

נוכל להצביע על מגוון סיבות, שתומכות בהעדפת כסא ארגונומי למחשב או למשרד. למשל:

  • ישיבה נוחה יותר – כסאות מהסוג הארגונומי הם לפני הכל נוחים יותר. הם מותאמים למבנה הגוף בצורה אידיאלית. 
  • ישיבה בריאה יותר – כיסאות מסוג זה נועדו לאפשר למשתמש לשבת בצורה הנכונה ביותר. אלה כיסאות שמאפשרות ישיבה זקופה, ללא הפעלת לחץ על החוליות, תוך שמירה על המפרקים. 
  • מניעת פגיעות בעבודה – נמצא במחקרים כי שימוש בכיסאות איכותיים מסוג זה, מאפשר למנוע או לכל הפחות להפחית משמעותית, כל מיני פגיעות בעבודה. המדובר בפגיעות מסוג "מיקרו פגיעות" שהולכות ומחמירות עם הזמן. כיסאות טובים יותר עוזרים להישאר בריאים, שמחים וגם ממוקדים יותר בעבודה. 
  • שביעות רצון ופרודוקטיביות – סקרים מעלים כי אספקת כיסאות טובים לעובדים מעלה את שביעות הרצון בעבודה וגם משפרת פרודוקטיביות. לכל מעסיק עדיף לבחור עבור עצמו ועבור עובדיו כיסאות ארגונומיים המיוצרים על פי התקנים הראויים. העדיפו ייצור בבקרת איכות כדי ליהנות מכל היתרונות. 

מי צריך כסאות ארגונומיים 

כעת נציין מעט יותר בהרחבה, מי בעצם זקוק לכיסאות מסוג זה. כסא ארגונומי למשרד נדרש לכל מי שעובד במשרד כזה או אחר. אלה כסאות שמשמשים עובדים, מנהלים, פקידות, כתבנים, אנשי מכירות, נציגי שירות. אולם כיסאות אלה מתאימים כמובן ואף נדרשים גם לאנשים שעובדים מהבית. לכל בעלי המקצועות החופשיים, יועצים, כלכלנים, שמאים, סוכנים וכן הלאה, עדיף להשתמש בכיסאות הארגונומיים לצורך ישיבה נוחה, בריאה וטבעית בכל זמן. 

מהם המאפיינים של כסאות ארגונומיים איכותיים 

כעת נסקור בקצרה כמה מהמאפיינים העיקריים של כיסאות ארגונומיים תקניים. 

  • יציבות – המדובר בכיסאות יציבים, שנועדו להקנות יציבות איתנה לכל מי שיושב או יושבת בזמן העבודה או בישיבת צוות. 
  • מגוון משענות ותמיכות – לרוב משולבים בכיסאות האיכותיים מגוון משענות ותמיכות. תמיכות לעורף, לצוואר, לגב התחתון, למרפקים, לאמות וכן הלאה. לעיתים ישולב גם הדום לתמיכה נוספת. 
  • יכולת כיוון – כיסא מוצלח משולב עם מנגנוני כיוון אפקטיביים. ניתן להעלות, להוריד, להטות את הכיסא או רכיבים שונים שבו, באמצעות ידיות או כפתורים והברגות. 
  • אסתטיקה  – כאשר מדובר על כיסא למשרד, עדיף כמובן שהוא יהיה אסתטי, נאה ונעים לעין. משרד ייצוג ויפה נעשה לסביבת עבודה מוצלחת. גישה ייצוגית משפרת את האווירה במקום העבודה וגם משפרת את המיתוג העסקי של המשרד.